Where everybody knows my name!

När man är från en liten ort så känner dom flesta en. När man sedan dessutom jobbat 7 somrar, plus nåt helt år på den lokala närbutiken så känner definitivt alla en. Idag delades det ut ballonger till barnen å min gamla chef som fortfarande ser mig som hennes lilla tjej där nere kunde inte motstå att ge mig en. Å självklart blir jag lika glad som ett litet barn.
 
2012 har varit ett rätt omskakande år måste jag säga.
Det va bland annat året det upptäcktes att jag hade virus i ögonen, för någon som hatar glasögon är det pest å pina att behöva använda dom konstant i fem månader men det gjorde susen för nu är dom opererade å jag ser bättre än nånsin å det utan hjälpmedel.
 
Det va även året då det upptäcktes att jag hade cellförändringar! Detta upptäcktes i januari redan men opererades inte förens sista oktober så det va ett år med mycket oro där huvvet oftast gick på högvarv. Dock ringde läkaren för nån vecka sen å berättade att allt är borta så wooohooo! 
 
Det va även året då jag fick en spricka i tummen efter att.. ja det tar vi en annan gång. Men också skadade svanskotan när jag hjälpte bror flytta in i nya huset. Jädra madrass säger jag bara! Skaffade mig också många nya fina ärr på benen, några efter inomhusfotboll som klassades som brännskador å några efter lite andra skojsigheter! Det räcker visst inte med att ha det fulaste ärret efter en knäoperation för 7 år sen utan jag ville visst lägga till lite. Alltid varit kallad olycksfågel/klant m.m. men det här året tar nog priset :P
 
Det va även året då jag lärde känna nya människor och även tog upp kontakten med många av de gamla fina människorna som alltid fanns i ens närhet förr i tiden! Ni är guld värda allihop!!
 
Det va även året då jag bestämde mig för att lära mig virka. I påskas fick jag för mig att det nog inte kunde va så svårt men när jag slog upp första beskrivningen och jag såg 
"1 fm, 2fm tsm varvet ut, virka i ymb andra varvet"
tänkte jag snarare HUH???? Men efter lite google och lite youtube så va virkvärlden inte nåt mysterium längre å nu kan jag inte leva utan mina kära virknålar! 
 
Detta va kanske bara en bråkdel av allt som hände men kanske det som faktiskt förändrade året lite så 
 
GOTT NYTT ÅR på er! Nästa år kan bara bli bättre =)


Kommentarer
Ann-Sofie

Gott Nytt År sötaste du!!!

2012-12-31 @ 17:35:02
URL: http://jagborikanada.blogspot.ca


Kommentera inlägget:


Namn:
Stammis?

Mail: (visas ej)

Länka din sida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0